Online Marketing

online marketingOnline marketing Breda maakt gebruik van digitale netwerken en elektronische apparaten om een product of dienst te promoten. Effectieve online marketingprogramma’s maken gebruik van consumentengegevens en CRM-systemen (Customer Relationship Management). Online marketing verbindt organisaties met gekwalificeerde potentiële klanten en tilt bedrijfsontwikkeling naar een veel hoger niveau dan traditionele marketing. Het helpt een bedrijf ook om zijn naamsbekendheid te vergroten door zijn online aanwezigheid op internet te vestigen. Online marketing combineert de creatieve en technische tools van internet, waaronder ontwerp, ontwikkeling, verkoop en reclame, met de nadruk op de volgende primaire bedrijfsmodellen:

• E-commerce.
• Op leads gebaseerde websites.
• Affiliate marketing.
• Lokaal zoeken.
• Sociale media.

Online marketing heeft verschillende voordelen, waaronder:

Lage kosten

Een groot publiek kan worden bereikt tegen een fractie van het traditionele advertentiebudget, waardoor bedrijven aantrekkelijke consumentenadvertenties kunnen maken. Veel advertentieplatforms maken ook schaalbare advertenties mogelijk met een verschillend bereik in verhouding tot het advertentiebudget. In plaats van veel geld te besteden aan advertenties, kunnen kleinere bedrijven een klein bedrag uitgeven en toch hun bereik vergroten.

Flexibiliteit en gemak

Consumenten kunnen producten en diensten op hun gemak onderzoeken en kopen. Zakelijke blogs kunnen worden gebruikt om consumenten en potentiële klanten hun eigen onderzoek te laten doen naar de producten van het bedrijf en om hun feedback en recensies te geven.

Analytics

Efficiënte statistische resultaten worden mogelijk gemaakt zonder extra kosten. Veel advertentietools bevatten hun eigen analyseplatforms waar alle gegevens netjes kunnen worden georganiseerd en geobserveerd. Dit vergemakkelijkt business intelligence-inspanningen en datagestuurde besluitvorming.

Meerdere mogelijkheden

Advertentietools omvatten pay-per-click-advertenties, e-mailmarketing, interstitiële advertenties en banners, advertenties op sociale media en lokale zoekintegratie (zoals Google Maps). Digitale marketingbedrijven bieden hun diensten gewoonlijk aan via verschillende online advertentiekanalen door hun aanbod af te stemmen op de behoeften van de individuele klant.

Demografische targeting

Consumenten kunnen veel effectiever demografisch worden getarget in een online dan in een offline proces. In combinatie met het grotere analytische potentieel dat hierboven is uitgelegd, kunnen organisaties hun targeting in de loop van de tijd verbeteren, een beter inzicht krijgen in hun klantenbestand en specifieke aanbiedingen maken die alleen aan bepaalde demografische categorieën worden getoond. De belangrijkste beperking van online marketing is het gebrek aan tastbaarheid, wat betekent dat consumenten niet in staat zijn om items uit te proberen of te passen die ze zouden willen kopen. Een royaal retourbeleid is de belangrijkste manier om dergelijke vrees van kopers te omzeilen. Online marketing heeft de afgelopen jaren traditionele advertenties overtroffen en blijft een snelgroeiende industrie.

Bron foto door Dominika Roseclay via Pexels

Leave a Reply

Your email address will not be published.