Ondernemer trends van Nederland

Ondernemers die zichzelf opnieuw kunnen uitvinden van keer op keer hebben de mogelijkheid om enorme groei in de loop der tijd te zien. Het feit dat uitvinden ondernemers de kans biedt om te groeien in hun baan is ook zeer motiverend voor andere ondernemers die misschien niet zoveel ervaring hebben als anderen. Hierbij helpen ondernemer trends enorm veel. Ondernemer trends ontstaan wanneer veel ondernemers aan dezelfde handelingen of acties doen binnen een bepaalde periode.

Trends om te volgen

Dat veel ondernemers zulke trends volgen is een indicator voor de effectiviteit van deze trends. Daarom hebben wij de volgende lijst samengesteld voor ondernemers als jij zodat je wat beter kan functioneren met betrekking tot ondernemerschap.

Switchen van oude structuren naar nieuwe structuren

In ons digitale tijdperk is het te verwachten dat met constant veranderingen zal brengen in structuren op alle gebieden. Wij nemen als voorbeeld social media. Weg zijn de tijden toen MySpace en Hyves gebruikt werden om zakelijke relaties aan te gaan en te onderhouden. Zelfs professionele sites zoals LinkedIn en Google+ verouderen met de tijd. De jonge generatie zorgt voor social media platformen die zakelijker ingesteld zijn en die “straight to the point” zijn. Het is daarom van enorm belang voor jou als ondernemer om op de hoogte zijn van al deze nieuwe veranderingen met betrekking tot social media en andere structuren.

 

Uitstellen van uitstelgedrag

Een ieder heeft weleens te maken gehad met uitstelgedrag. “Ik doe het maar morgen”, zegt de luie ondernemer omdat hij vast wel iets beters te doen heeft dan zijn zaken te regelen. De beste ondernemers van nu (en ook van vroeger) hebben een deel van hun succes te danken aan het feit dat ze zijn gestopt met dit uitstelgedrag. Je kan je zaken nu regelen en in orde maken, omdat het kan. Zorg ervoor dat je je zaken de prioriteit geeft, zodat ze zo snel mogelijk gedaan worden. Niemand wilt zaken doen met iemand die graag het werk voor later laat. Dat is namelijk een teken van luiheid en een ieder weet dat een luie ondernemer het helemaal niet gaat redden. Zorg dus ervoor dat je uitstelgedrag uitstelt voordat het jouw leven als ondernemer uitstelt.

 

Flexibel te werk gaan

De gemiddelde klant bestaat niet meer. Tegenwoordig wordt elke klant gezien als een unieke persoon met wie zaken worden gedaan op unieke manieren. Je kan niet ervan uitgaan dat wat voor de ene klant geldt ook geldt voor de andere klant. Mensen houden ervan om gezien te worden als bovengemiddeld en dit vraagt dus voor een flexibelere aanpak. Doordat je een unieke benadering hebt voor elke klant wordt jij dan ook gezien als een sociaal bekwame zakenman of zakenvrouw.

 

Denk aan je werknemers

  1. Zonder je werknemers (als je die wel hebt) zou je bedrijf helemaal niet goed kunnen functioneren. Dat zou elke persoon tegen je kunnen zeggen.
  2. De werknemer is een essentieel deel van de werkplek. Helaas wordt worden de werknemer zo niet gezien bij alle werkplekken. Sinds de Industriële Revolutie heeft men de neiging om mensen te zien als machines die altijd meer kunnen werken. Echter is het zo dat alle werknemers mensen met gevoelens en grenzen zijn.
  3. Daarom dienen ze ook zo behandeld te worden. Een fijn complimentje of twee vindt een ieder fijn, vooral op de werkplek. Dit geeft de werknemers het gevoel dat ze op prijs gesteld worden voor hun werk.
  4. En elke ondernemer weet wel dat tevreden werknemers ervoor zorgen dat je bedrijf ideaal draait. Waardeer je werknemers, zodat zij het prettig vinden om elke ochtend vroeg wakker te worden om naar het werk te komen en om te werken voor jou.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *